måndag 19 mars 2012

Otursdag

Igårkväll var det en sån där kväll där det kändes som om hela världen var emot en. Efter att ha jobbat mig igenom en gigantisk hög av tvätt så skulle jag ta mig ett bad. Lyckas putta till toaborsten och den vickar så det våta innehehållet rinner ut på golvet. Bara till att göra rent golvet innan man får krypa ner i karet. Inser att det är slut på schampoo, och jag som inte tvättat håret på en vecka. Efter det slog jag sönder ett glas... När barnen somnat så blev jag plötsligt hungrig. Smög ner i köket och hittade lite rester. Värmde en stor talltik med bla klibbigt bulgur. För att inte väcka någon så tände jag inte lampan och i mörket så missade jag trappsteget och föll, försökte "rädda" maten och ville inte ta emot mig med händerna. Det flyger grönsaker och bulgur över hela trappen, och tre våningar ner. Mina ben och knän blir buliga och blå från stegen. Ville nästan gråta när jag hungrig försökte städa medan mina ben värkte....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar