måndag 19 december 2011

Var med tjejerna och åkte pulka i lördags, på vägen ner hörde jag att der var ett väldans liv i pulkabacken. När vi kom fram såg jag att det var ett coolt killgäng i 10-13 års åldern som hade pulkarace. De svor och "bråkade " på varandra. Tog ett djupt andetag och tänkte att nu får jag det nog tufft om jagoch flickorna skall samsas om ytan med dessa ynglingar.

Men så fort vi kom fram så förvandlades de till otroligt väluppfostrade pojkar, som kontrollerade varandra och sa åt kompisarna att ingen fick åka innan tjejerna var uppe. de lät oss åka före vid ett flertal gånger, och småpratade tom med mig om hur roligt det var med snön.

Blev så positivt överraskad och lycklig, och får nog omvärdera min åsikt om att alla småkillar är vandaler utan hänsyn.

2 kommentarer:

  1. Sigge är en småkille! Är han en vandal kanske?

    SvaraRadera
  2. nej men han kan bli :) Har ju ingen erfarenhet av killar

    SvaraRadera