fredag 16 december 2011

250 kr och en ICA check

Är vad jag nu har kvar i min budget.
Det har nu gått 3 veckor i mitt projekt att leva minimalt och inte köpa en enda onödig pryl fram till jul. Maten för lördag och söndag är inhandlad och på tisdag fylls kontot på igen. Så jag vågar nästan säga att jag klarat det.

Ju mer jag kollat prislappar och valt bort impulsköp destå mer har jag insett hur bra jag har det. Jag behöver inte oroa mig när jag står i kassakön om pengarna skall räcka. Jag behöver inte tacka nej till saker jag vill göra för att jag inte har råd. Mina barn saknar inget.

Men för många familjer där ute är det en kamp varje månad för att få det att gå ihop. I synnerhet nu till jul. För att inte tala om de familjer i andra delar av världen.

Man fattar inte vilken tur man har, hur bra man har det. Så det har inte bara varit en ekonomisk vinst mitt lilla projekt, då pengarna ligger orörda på sparkontot. Utan jag har vunnit insikt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar