torsdag 1 december 2011

konsten i att argumentera

- Mamma, jag vill ha en filt!
- Ja men ta den då.
- Men mamma du skall ge den till mig.
- Nej jag står och gör en brasa nu, filten är ju bredvid dig, du har egna armar så ta den själv.
- Men mamma sluta nu och ge mig filten!
- Nej sluta nu Nova, du kan ta filten själv.
- Men mamma, jag orkar inte bråka, gör nu som jag säger.
- Men sluta själv, jag är upptagen och du kan ta filten själv!
- Men du vet hur jobbigt det blir om jag börjar skrika....

3 kommentarer:

  1. Ååhh jag älskar Nova! Hon är så klok!

    Det påminner lite om
    -kan jag få låna en filt?
    -vilken filt?
    -den du ska komma och bre ut över mig!

    SvaraRadera
  2. Min söta älskade lilla Nova...ja hon är envisheten själv....men jag älskar henne för det hon är!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Ja jag bävar hur det skall bli om 10 år när vi diskuterar :)

    SvaraRadera