torsdag 1 september 2011

tankspridd

Gick och strosade lite idag på lunchen... såg ett par supernygga jeans jag var tvungen att prova. Så sköna att det kändes som omman hade mjukisar på och de satt som om om de var gjorda för att passa just min kropp. Dessutom så kostade de endast 300 riksdaler. Det var inget att fundera på. Glad i hågen gick jag till kassan....

-..eeeehh, alltså det går inte!! (letar febrilt efter kontokortet)
- Va ?
- Stopp jag kan inte, det går inte.
- Nehe?
- MItt kort är inte här!

Sen slog det mig att dagen innan hade jag och en kollega tagit en promenad på lunchen och om man skulle råka gå förbi en affär så la jag körkort och betalkort i jackfickan. En jacka som nu låg hemma.
Bläddrade i sedelfacken , massor av kvitton, en hundralapp och några vikta tjugor.

- Nej det går inte jag får komma tillbaka.

Fick ringa syrran som av en händelse skulle till stan, hon fick köpa ut byxorna åt mig och jag fick gosa lite med lillprinsen.

Dubbel lycka!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar