söndag 25 september 2011

Morgonstund har guld i mun

Söndag morgon och jag har nyss hoppat ur pyjamasen, tjejerna leker snällt och Robert sover efter nattskiftet. Nova spelar Wii, Nelly pysslar med pärlor och jag tar mig en välförtjänt paus.

Gårdagens förhoppning om en stillsam kväll blev förändrad när jag insåg att jag lämnat frysdörren öppen. Jag som hade planerat att äta en god middag med flickorna, inta soffläge och sen i säng tidigt. Men frysen behövde verkligen frostas av så det var bara att sätta igång. Till midnatt sprang jag och kokade vatten och tömde kärl.... Men nu är den uttorkad och igång igen.

Igår var vi på dop, lillprinsen Sigge döptes i kyrkan. Han var så duktig. Somnade tom under själva dopakten. Spärrade upp ögonen när han fick vatten på huvudet för att sen somna om. Jag fick äran att bli fadder, vilket är en otrolig komplimang.

Snart bär det av på kalas igen, för min mormor fyller år idag!

Grattis Ugglan Halldis i Norbergs mest lila hus. SOm snart fylls med gäster kalasmat och bus!

1 kommentar:

  1. Ja du så kan det gå....blir oftast inte som man planerat...nästa gång ser du till att frysdörren är stängd.Du behöver ju inte frosta av den nästa månad igen!!!!! Puss

    SvaraRadera