fredag 23 september 2011

Äntligen Fredag!

Nu är det fredag och det vankas helg.
Ikväll skall Nelly på pyjamasparty och jag och Nova skall vara hemma och ha myspys. Eller jaaaa.. vi skall baka två st tårtbottnar och fixa så mycket vi kan inför morgondagens barndop.

Det tuffaste blir nog att komma överrens med brudarna om vilka kläder de skall ha.
Min klänning har jag redan bestämt. Provade en klänning som hängt länge bortglömd i garderoben. En klänning jag och syrran kallar "smalklänningen" Dels för att den är rätt tajt och dels för att när man väl kommit i den så ser man sjukt smal ut. När jag provade den häromkvällen så utbrast Nelly:

- Men mamma vad fin du är!! DU ser inte ens ut som du!! Du ser ut som Moster!!

Sen blir det till att gå upp tidigt på lördag för vi skall baka två st marängtoppar till tårtorna. Göra oss snygga, få något i magen, göra klart tårtorna och bege oss till kyrkan.

Sen på söndag blir det fest igen, Mormor Ugglan fyller 79, och det blir som vanligt lekar, aktiviteter och god mat kan jag gissa mig till.

Så dagarna rullar på...

Snart är det måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar