fredag 29 april 2011

Vet inte vad det är med bröllop


Men det gör mig sentimental och får ett romantiskt skimmmer i ögonen.
Sitter och ser på bröllopet mellan Kate och William med ena ögat, och även om jag inte vet något om dem så får jag ett fånigt flin på läpparna. Tycker att det är roligt att prata om, att höra om bröllopsplaner och andras bröllop. Har haft möjligheten att få delta på några bröllop i mitt liv och tycker att det är lika vackert var gång, när de säger ja till varandra med darrande röster så tåras ögonen.

Mitt första bröllop jag var på var när min mamma och pappa gifte sig, det var 1986 och Sandra Kim hade just gjort succé i Schlagerfestivalen. Mamma fick därför idén om att sy tidsenliga kläder inspererade av hennes outfit som brudnäbbskläder till oss. Jag hade ett par grå "skipants" med pastellptickar, skjorta, rosa midjekavaj och cerice fluga. Vid tidpunkten hade jag den obligatoriska 80-talsfrillan hcokeyfrilla. Mamma hade hockeyfrilla hon med, med dagen till ära blå och silverslingor i. Undrar vad våra barn kommer att tänka när de ser tillbaka på bilderna från vårt bröllop. Nova minns inte dagen, men Nelly minns att hon tycker att det var tråkigt och att vi bara sjöng och sjöng och sjöng. Vid ett tillfälle viskade hon lite -Kan vi inte gå hem snart?

Dagen då mina barn gifter sig, om de väljer att göra det så kommer jag nog att vara mer berörd än någonsin.

Men nu grattis till William och Kate, nygifta och förälskade, må de leva lyckliga i alla sina dagar som prinsarna och prinsessorna i sagan.

1 kommentar:

  1. Det vackraste bröllopet jag varit på var den 14 februari 2009!!!!!! kram

    SvaraRadera