onsdag 6 april 2011

Jenny aka Bosse Bildoktorn

Vi har under hösten haft problem med vår lilla Renault som har bråkat med starten. Främst är det när min man har använt den, så jag har väl gett honom några gliringar att han inte gör det på rätt sätt. När han lämnade in bilen på verkstaden intygade killen där att det var något fel, men att vi skulle vända oss till märkesverkstaden. När jag startade bilden, utan bekymmer och lämnade in bilen på volvo hittade de inga som helst fel på bilen. Efter det har jag kört igen utan bekymmer.
Men så igår, nar jag skulle till jobbet så bråkade den med mig... och sen när jag skulle hem ville den inte starta alls. Testade att låsa och låsa upp bilen upprepade gånger och tillslut så fick jag igång den. Det var då det slog mig. Nyckeln som Robert använt sig av och som han hade till bilfirman han var in på var det en nyckelring på. Den nyckeln jag oftast använt mig utav och som jag hade den dag jag lämnade in bilen var en annan. - Ahaaaa kan problemet sitta i nyckeln?? testade teorin och mycket riktigt, med en av nycklarna startar bilen utan problem och med den andra så vill den inte utan en massa trix. Mission completet!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar