måndag 26 april 2010

Söndag kväll, både jag och tjejerna var utmattade efter 2 dagars karusellåkande och det var dags för att sova. Nelly såg på mig med bedjande storasysterögon och jag lovade henne att hon i smyg fick titta på tv i sitt rum. Så Nelly la sig självklart utan protester, Nova däremot hon sa som vanligt.. - Kan inte sooooova utan att ens ha försökt lägga huvudet på kudden. Efter att ha valt ut med omsorg vilka gosedjur som kvällen till ära skulle få dela säng med henne så sa vi godnatt. Jag han inte mer än gå ner och lägga mig skönt i soffan innan Nelly ropade. Nova hade gått in till henne för att kolla på tv och gosa. Tilbaka med lillasyster till hennes säng och en ny nattningsprocedur, det var kanske nån mer hund som fick plats i sängen.
När jag på nytt hade lagt mig i soffan för att slötitta på tv så slog det mig att det var märkligt att Nova hade gett upp utan fler protester. Nåväl hon var väl trött.
När jag senare smög in för att se på prinsessorna när de sov så såg Novas säng lite märklig ut. Lyfte på täcket ett hav av gosedjur, en lysande ficklampa men ingen Nova. Gick in till Nelly... näää där låg bara Nelly så snällt. Var kunde Nova hålla hus?? Jag visste att jag skulle ha litat på min instinkt, en tyst Nova betyder trubbel. Tittade in i vårat sovrum... var tv:n på???? Där inne låg hon, snarkade gott under mitt täcke till TV4 fakta. JAg bar in henne i hennes säng, och när jag sen på morgonen frågade hur hon hade hamnat i min säng så var svaret självklart. Hon ville ju också se på TV!!!

1 kommentar:

  1. Vilken busunge hon är....precis som kusin Noah tror jag hon är en bortbyting!!! Men älskar henne förståss ändå ha ha /kram

    SvaraRadera