måndag 5 april 2010

mutter mutter mutter.. och väldigt mätt!!!


Men andra ord sitter jag och svär. I två dagar har jag nu försökt att reparera min dator med mindre bra resultat. I skrivandets stund så fungerar den hur bra som helst men så fort man stänger av den eller att den går ner i väneläge så slutar styrbrädan och tangentbordet att funger!! Har fått koppla in en extren mus och på så sätt installera nya drivrutiner, och efter det funkar det tills att jag stänger av den som sagt. FRUSTRERANDE!!! Funderar på om det är batteriet som behöver bytas ut och att det är det som spökar.. Men ett nytt batteri ligger på 1500-2000 sänn och det har jag ingen lust att lägga ner pengar på....

I övrigt så börjar påsken att sjunga på sista versen. Det känns som att man bäst kan beskriva påsken med ett enda ord FROSSERI!!!! Massor av påskmat på tre håll, kilovis med godis, världens godaste lasagne hos syrran, framstupa chipsläge med den andra syrran och fikabrödsbuffé hos Farfar o Berit. Tur att det finns elastan.

I morrn är det dags för jobb och dagis igen för vår del... Robert som jobbat hela påsken sitter nu i bilen på väg till sin första av 4 nätters arbete.

Jag skall göra mitt bästa för att passera köket utan att ta en näve av barnens påskgodis... kanske om jag blundar och springer riktigt fort....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar