måndag 25 januari 2010

fröken hyponondri är på besök igen

Efter att barnen varit hemmafrån dagis i över en vecka, pga långledighet och förkylning o feber så var det med blandade känslor jag lämnade dem där i morse.
Barnen var såklart jätteglada för att träffa kompisarna igen och utforska alla ev förändringar som skett under tiden de varit hemma.
Men under tiden vi varit hemma men den relativt snälla snorbacillen och lättare feber så hade en värre typ av bacill gjort intåg på dagis. De intet on vetande dagisbarnen hade fallit som furor och insjuknat av den fruktade MAGSJUKEBACILLEN!!! En efter en hade de fått gått hem med kraftigt magont, kräkattacker och riktigt hög feber!!! Senast i fredags hade de skcikat hem barn....
Gick in på dagis och redan i hallen möttes jag av papper med instruktioner om hur man skulle ungå denna fruktansvärda åkomma. För är den nån sjukdom jag är livrädd för så är det magsjuka!!! har tjatat på tjejerna att det skall vara EXTRA NOGA med hygienen, och hoppas hoppas hoppas att jag skall slippa få det där fruktade samtalet från dagis....

1 kommentar:

  1. Jag kommer och pussar på dina barn om de får magis, kan behöva en släng. Beach 2010 är ju snart här.. puss

    SvaraRadera