torsdag 3 december 2009

ännu fler födelsedagar

Igår var vi och firade Adde som fyllde 34, tjejerna såg man knappt röken av. Stora tjejerna försvann in på rummet och småtjejerna for runt runt och turades om att vara mamma och bäbis och skutsade varann i barnvagn. Vilken lycka att de har varann och att de är så jämngamla.

Har beställt Åkes 60-års present det känns som om det kommer att bli jättebra. Hoppas att han skall bli nöjd.

På lördag skall vi hem till Berit och Farfar på middag och fira honom och nästa hels blir det kalas för morfar.

När skall man hinna med att förbereda sig inför julen??
Har hunnit köpa en del klappar men jag har ångest för att jag VERKLIGEN skulle behöva storstäda. Det känns som om man varje gång bara tar det värsta på ytan.
Dammsuger, torkar av den skit som syns och kastar ner alla leksaker i olika lådor. Skulle behöva vara ledig en vecka för att få tomt i tvättkorgarna och rensa i garderober och leksakskorgar...

Skyller på att man inte har tid som heltidsarbetande småbarnsmamma, undrar vad jag skall skylla på när dom blir större??

2 kommentarer:

  1. Men vännen jag kan komma o hjälpa dig att rensa om du vill!!! Säg bara till!!! Kramen

    SvaraRadera
  2. om du hoppade över facebook, bloggen, halvåtta hos mig osv så skulle du hinna! prioriteringar. jag prioriterar bort allt vad städning heter. man kan inte ha kakan o äta den samtidigt. jag behöver ingen kaka. jag vill bli smal nu. puss panni

    SvaraRadera