måndag 24 mars 2014

Vad skall jag bli när jag blir stor?

Vet inte om det är en försenad 30-årskris eller en tidig 40-årskris, men något i mig har gjort att jag den senaste tiden mer och mer funderar över vad jag skall göra med mitt liv. Länge har allt bara rullat på utan att man vågat eller velat förändra något. Kanske är det att jag inte haft tid att stanna upp och fundera, eller inte orkat.

Men tanken på att starta eget, testa något nytt. Göra något som jag verkligen vill.. den tanken blir mer och mer lockande. Och skrämmande, en annan del i mig har för första gången tänkt tanken på att utbilda mig. Men till vad? Det enda jag kan tänka mig är att utbilda mig till förskolelärare. Att jobba med barn, barn är fantastiska, och ger en så mycket energi. Samtidigt som att det är ett yrke jag skulle kunna jobba med på hemmaplan och dagtid.

Vilket inte bara skulle innebära ett varierande jobb med ständigt nya utmaningar utan också, att vi skulle kunna utöka familjen med en hund.

Starta eget då? det skulle innebära att jag skulle få jobba med det som jag tycker är allra roligast, på mina egna villkor. Men det är också läskigast. VAd händer om man inte får några jobb, tänk om ja inte är bra nog?

GAAAAAH!!!!

Jag har ett bra och tryggt jobb nu, med de bästa arbetskamraterna. Men är detta det jag verkligen vill? HJÄRNSPÖKEN!!!

Skall man vara glad och nöjd att man har ett jobb,och gilla läget, eller skall man våga ta klivet, bara hoppa rakt ut och våga? Man har bara ett liv, och man vill inte sitta och ånga att man aldrig vågade.. samtidigt så har man en familj och två barn att ta ansvar för. Jag vill kunna ge dem allt, resa på semester och kunna köpa den där saken de önskar sig mest av allt.


ååååh ångest!!

3 kommentarer:

  1. Vad kunde du tänka dig att jobba med som "egen"?

    SvaraRadera
  2. Då hade jag haft en egen reklamateljé . En dator, lite programvaror, massor av kreativitet och bra kontakter.

    SvaraRadera
  3. Man måste våga för att få veta! Du kommer bara ångra det du inte gjort. Jag tar emot dig om du faller men jag vet att dina vingar tar dig dit du vill. Bara du vågar flaxa! Puss Panni

    SvaraRadera