fredag 31 januari 2014

Hur sjuk får man va??

Just nu när man sitter här med rinnande näsa, frossa och en värkande kropp, så känns det som om det inte kan bli värre. Tror att jag varit mer eller mindre förkyld sen i början av december. Att det kan hålla i sig länge är väl inte så konstigt, men nu får det vara nog!!! Jag tror att vi i familjen har en bacill som hoppar runt, runt, runt. Och är man inte helt frisk så är man svagare och mer mottaglig.

Att min syster har två gullungar som man inte kan låta bli att pussa på även om de är snoriga gör ju inte saken bättre.

Förutom att jag är lika gnällig och sjuk som bara en karl kan bli vid förkylningar så rullar det på. Innebandycup, barnkalas och slalomåkning står på schemat inför helgen. Men som tur är så är Robert ledig så vi kan dela upp aktiviteterna för att det skall gå ihop. Det är tur att man är två. En massa god mat och Mello på det, gör att jag längtar till helg.

veckans sämsta: Förutom förkylningen och Novas skadade tumme så är det att se människor i min närhet bete sig så korkat att man inte ens orkar bry sig.

veckan bästa: Att slalombacken har öppnat och barnen kan utöva den bästa vintersporten de vet; slalom! Samt att jag har planerat en överraskning för min kära man på vår 5-åriga bröllopsdag som inträffar nu i februari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar