tisdag 12 november 2013

Balsam för själen

Efter otaliga hektiska veckor så kom det plötsligt en dag som var fri från aktiviteter och måsten. Vanligtvis så hinner man knappt hem från jobb och skola innan man får sätta på spisen medan man tar av sig skorna. Laga mat och packa träningsväskor. Äta och på innebandy eller andra aktiviteter. Hem och diska röja undan, läxor och bad, tvätt och plock. Däremellan så sjunker flickorna in ipadvärlden.  Och jag tar fram min iPhone och spelar godisspel.  Så idag när jag hämtade tjejerna på fritids så sa jag.

Idag är det förbjudet att ta fram alla elektroniska prylar, i dag så skall vi bara vara tillsammans. Väntade mig en massa protester men i stället så undrade de vad vi skulle hitta på då?? - det bestämmer ni sa jag. 

Sagt och gjort, vi lagade mat tillsammans dukade fint med levande ljus och la upp tjusigt på tallrikarna. 

Efter att läxorna var gjorda i ljusets sken så tog vi fram familjespelen. Vi skrattade och hade så roligt. Timmarna flög iväg och jag känner mig fylld av positiv energi. Vilken lycka! 

Nu är barnen nattade och mobilen kom fram... Och i morgon är det späckat schema igen. 


1 kommentar:

  1. ÄNTLIGEN.... ett inlägg... du kan ju tror att jag väntat!!!!

    SvaraRadera