torsdag 3 januari 2013

Mysteriet på Gruvvägen

Jag har aldrig trott på spöken, vill att det skall finnas en logisk förklaring till allt och för att om jag trodde att de fanns så skulle jag bli så fruktansvärt rädd.

Men efter att ha haft en dotter som aldrig trivts på sitt rum och hela tiden påpekat att hon inte kan sova där och känner sig rädd, så anlitade vi igår en "spökpratare". Barnen var såklart inte hemma, och jag visste inte vad jag skulle förvänta mig, men jag grep efter alla halmstrån för att min dotter skall vilja sova i sitt rum igen.

Han gick runt i vårt hus, visade ställen där det fanns positiva pelare, och pratade om att första planet kändes så bra. Sen gick vi ner i källaren...

- Här har vi det första spöket! Utbrister han, en man 67 år, och vi fick alla känna på honom. Spöket fick lämna huset och vi gick upp på övervåningen.

Redan i trappen sa han att det var en olustig känsla, ett tryck för bröstet och en vilja att inte gå upp. Vid översta trappsatsen stod spöke nr 2, en elak dam i 90 års ålders. Precis på den platsen min dotter säger sig vara rädd för att det skall komma upp någon på.

Hennes rum var en plats där han sa att ingen skulle kunna sova bra i, det var fullt med negativa pelare och energier. Han rensade det... I sovrum nr bodde en tjej som inte hade problem att sova sa han. Och det stämmer verkligen. Sen kollade han igenom resten av rummet och godkände dem. Tog bort spöke nr 3, även det en elak dam men något yngre.

Sen fick vi träffa våra skyddsänglar och känna på dom.

Vet inte vad jag skall tro om allt detta. Jag bestämmer mig när min dotter kommit hem och vi får se resultatet.

Men jag sov iaf gott i natt, ensam i huset.

1 kommentar:

  1. Jag tror nog att Nelly kommer att sova gott i fortsättningen...och du behöver inte vara rädd!!!!!!

    SvaraRadera