måndag 21 januari 2013

Fick ett återfall....

Efter att under en längre tid kunnat hantera min "ordning och reda noja" Så föll jag på söndagsmorgonen tillbaka i samma mönster. Slalompjäxorna som stått i hallen i flera dagar utan att röra mig i ryggen, skapade nu så stor irritation att min kropp höll på att explodera. Det skulle putsas, städas, kuddar skulle puffas, och allt detta medan jag var på ett uruselt humör. När jag får dessa attacker är det som om jag inte kan tänka klart, att filten ligger rätt i soffan käns livsavgörande. Men samma filt kan vara slängd på golvet ett dygn utan att jag bryr mig när jag mår bra. Vill jag sitta med barnen och kolla på barnprogram i stället för att hänga tvätt så kan jag göra det.

När jag sen dundrade ner i tvättstugan så stannade jag upp och insåg att det är som terapeuten säger, det är bara jag som kan påverka mitt humör, det är bara jag som kan välja hur jag skall må.

Men lördagens besök hos syrran inanför murarna, hade rivit upp så mycket känslor och inre oro som jag förträngt.

Insåg att jag har en bra bit kvar tills att jag blir den Jenny jag vill vara och att det behövs väldigt lite för att jag skall falla tillbaka....

1 kommentar:

  1. OJ vad hög igenkäningsfaktor jag kände när jag läste detta!

    Ordning är inte alltid av "godo"

    /K

    SvaraRadera