måndag 27 juni 2011

Vad skall man nu hitta på..??

Ungarna har åkt på semester, till sin Mormor i Dalarna. Och huset blir tomt i flera dagar.. det som annars är ett evigt plockande och fixande, nu står man där och har inget att göra. Ja eller nog finns det att göra.. massor! Men man är liksom inte riktigt van med all den tid man plötsligt får när barnen är borta. Skulle åka och handla mat igår, sa till Robert nu kan vi äta vad vi vill!! KOm inte på något alls att handla, vad äter man när man inte har barn att ta hänsyn till??

För två somrar sen så var de iväg två dagar och jag passade på att lägga om stenarna i slänten, från att jag kom hem från jobbet tills att solen gick ner så plockade jag stenar, lade markduk, plockade tillbaka stenarna och la pussel med dem, planterade och gjorde fint. Förra sommaren när de försvann i tre-fyra dagar så passade vi på att renovera sovrummet. Nu skall de vara borta i 5 dagar... vad skall vi hitta på då? renovera gillestugan, rensa ut 3-års bråte i källaren, lära oss att tapetsera, eller kanske bara ta det lugnt......

Hur som helst det blir tomt utan barnen, har aldrig varit i från båda så länge. Men det är bra övning för mig, då kanske vi snart kan unna oss en bröllopsresa jag och Robert. Har sagt att det få bli den dagen då jag kan åka ifrån barnen en vecka.

2 kommentarer:

  1. Lade stenar och drack vin ur sportflaska!! :)

    SvaraRadera
  2. HAhah ja just det, med hjälp av världens bsäat lillasyster som äntligen fick ta i och svettas lite ;)

    SvaraRadera