fredag 1 oktober 2010

Konsten i att få sista ordet...

I morse utbröt det tredje världskriget hemma då Nelly vägrade att ta på sig varma kläder. termometern visade minus och då de dessutom skulle gå på utflykt med matsäck så hade jag och Robert lagt fram en tunn täckjacka och ett par fleecebyxor, som hon då rakt absolut, aldrig i livet skulle ha på sig. JAckan som hon så lyckligt valt ut själv i våras var nu jätteful! och byxorna kunde hon inte ha.. hon och Robert rök ihop värre än jag nånsin vart med om tidigare, och min lilla fina flicka skrek och gapade på ett sätt jag inte trodde var möjligt. Vi gick ihop 2 mot 1 och förklarade att det var mamma och pappa som bestämde och att det inte var förhandlingsbart. Är man dessutom förkyld så fanns det inga alternativ. Arg som ett bi for hon till skolan. När jag sen frågade hur det hade gått så fick jag höra att hon minsann hade varit tvungen att vara utan jacka då den vi hade tvingat henne att ha på sig var för varm. Vindjackan som hängde på lekis hade hon glömt och det hade varrit jättekallt utan jacka...

Bävar för tonårstiden...

1 kommentar:

  1. Ja du vännen den tjejen vet vad hon vill......oftast så är det jättebra att vara envis....ibland inte!!!!!! Men go är hon ialla fall!!!!Puss

    SvaraRadera