måndag 25 oktober 2010

31 jordsnurr!


Så har man blivit ett år äldre, 31.. näää det känns ingen skillnad.
Mentalt kommer jag nog alltid att vara 27, det känns lagom för mig. Då är man fortfarande ung, men tillräckligt vuxen för att tas på allvar. Men 31.. det är varken mer eller mindre. Annat var det förra året när man fyllde 30, det var ju en milstolpe i livet. Denna födelsedag firades mycket lugnt. Nog för att jag som jag alltid gör inför alla typ av tillställningar, jag stressar upp mig. Skriver listor som jag uppdaterar och prickar av varje kväll. Olika inköpslistor och att göra listor, och alltid kvällen innan har jag krismöte med mig själv och är rädd för att det skall bli snålt, och alltid dagen efter står jag med rester över för 40 personer till. I år hade jag bestämt mig för att göra en marängtårta till de gäster som kommer på eftermiddagen, och en smörgåstårta till de som kom på kvällen. Jag höll det nästan... bakade lite bullar och köpte lite kakor samt gjorde bubbel sats av båda tårtorna. Firade med öppet hus hela lördagen och på söndagen då den riktiga födelsedagen var så var jag riktigt religös. Under förmiddagen var jag med svärmor och tjejerna på familjegudstjänst, åkte vidare på 4-års kalas där jag bedrev en dödssynd... frosseri... sen på kvällen var det soffläge "och på den sjunde dagen vilade han".

1 kommentar:

  1. Ha ha ha !! Ja du ska inte vara så energisk Jenny,,,,,,det ordnar sig alltid ändå!!! Där ser du va mycket som blev över!!! !Kom ihåg det till nästa födelsedag!!!!! (sa hon som hade 3 pajer över från SIN födelsedag) Kram

    SvaraRadera