tisdag 22 juni 2010

Tuff brud



Nästan på dagen då Nelly fyllde 3 år så gick hon från att ha varit en riktigt liten pojkflicka som vägrade att ha kjol och tofsar i håret till att bli en riktig prinsessa. Plötsligt så skulle allt vara rosa, lila glittrigt och att ha långbyxor var uteslutet. Så igår mindre än 2 veckor kvar till hennes 6-års dag så genomgick hon en ny förvandling. Då berättade hon för mig att hon var trött på att bara ha ”bebiskläder” hon ville ha tuffa kläder ”-tyyyyp en tuff t-shirt, som man kan ha till tunna leggings med jeansshorts.” Hon visade upp varenda plagg i garderoben och ratade dem som småbarnkläder. ” - Jag kan typ ha typ en svart t-shirt med en rocktjej på!” Svart??? sa jag, du har ju vägrat ha svart!! Ja men nu vill jag ha tuffa kläder, jag gillar ju fortfarande lila och så och det skall vara snygga saker på! -”Mamma, kan du köpa nya kläder till mig typ i morgon?? ”
- Ja jag vet inte om jag hittar en massa nya kläder redan i morgon.
”- Vi kan ju åka och shoppa nån dag så får jag bestämma! Åh jag vill ha mina nya kläder nuuuuuu!

Bävar redan nu för förvandlingen när hon fyller nio!

1 kommentar:

  1. Gullhjärtat....jag köper nåt "tufft" till hennes födelsedag!!!!! kram

    SvaraRadera