fredag 21 augusti 2009

svinrädd för influensa


Jag måste erkänna att jag helt gått på skrämselpropagandan om svininfluensan. Jag har utrustat mig med handsprit både vid handfatet, i handväskan och på skrivbordet på jobbet. Jag tittar misstänkt på alla som hostar och nyser och funderar på att bygga upp ett lager av konserver hemma i skafferiet.


Läser mer och mer om information på nätet och ibland kommer jag in på nån site som skriver om hur farliga biverkningar vaccinet har. Så nu skall man bli rädd för vaccinet dessutom. Åh ångest!!!! Min hjärna säger att inte oroa mig att allt bara är uppsjasat och att denna influensa snart kommer att vara lika glömd som den fruktade fågelinfluensan. Men tänk OM tänk OM , 50% av jordens befolkning blir jättesjuka, och det blir likt pesten, digerdöden och att vi är på väg in i en ny historisk pandemi som våra barnbarnsbarn får läsa om i historieböckerna. Tänk om min familj blir sjuk...


Nej det är nog lika bra att länsa butikerna på konserver och emigrera till någon liten sommarstuga och vägra träffa folk tills detta är över....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar