måndag 13 oktober 2014

Härliga hösten

Vet inte vad det är med hösten som gör att den är min favoritårstid. Och NEJ det är inte för att jag fyller år. Jag tror att det är för att det är så förknippat med lugn. Våren är så hektisk, det skall ordnas så mycket både inne och ute, och det börjar knoppa både här och där. Så hela våren och sommaren är man snorig och hängig. Sen under sommaren så skall man hinna med allt på semestern, och alla födelsedagar och projekt. Vintern är kall och isig, det skall skrapas rutor och för att inte tala om julhysterin... nej hösten är härlig.
Vackra färger och frisk luft, fortfarande kan solen vara riktigt varm och naturen magisk. Svampar o bär i skogen och regnar det en dag kan man med gott samvete sitta inne vid brasan och kolla på en film.

Just nu håller jag på att planerar inför min födelsedag, jag visste sedan tidigare att flera av släktingarna har annat inbokat. Men så är det, det finns alltid saker som krockar, alla har lika fullt i sina kalendrar som jag. Dessutom så nu när man är vuxen så känns det inte så viktigt att fira födelsedagar. MEN varje år till halloween brukar vi ha halloweenfest med barnen. Då lagar vi läskig mat och pyntar hemma. Så jag tänkte att varför inte bjuda in de som vill och kan komma till en halloweenfest. Så fick det bli, jag o barnen håller på att planera för fullt och jag ser fram emot att få fira halloween med de nära och kära som kan och vill.

Bara inte det blir för läskigt... är ju lite rädd för personer i mask...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar