lördag 7 december 2013

Ens värsta mardröm

Mitt i natten vaknar jag av ett jäkla liv utanför. En man bankar på grannens dörr och skriker med arg röst... -öppna!!!!! För faaaaan!! Han bankar och skriker och svär.  Tänker att det är en kompis till grannen men tycker det är olustigt att han är så aggressiv. Det hela fortsätter, och fortsätter. 10 min senare börjar han bli riktigt hotfull. Öppna innan jag dödar eeeer!!! Min man jobbar natt och barnen sover tack och lov. Börjar bli rädd, vad ska jag höra. Vem kan jag ringa? Polisen? Ringer 11414 inget svar. Då rusar  han mot vår ådörr. 

Måtte måtte måtte jag inte ha glömt att låsa... 

Pang! Någon rycker i handtaget. , bankar och skriker. Öppna!! Jag ska döda er!!! 

Ringer 112, jag darrar..  Blir svettig. Kopplas till polisen.. Det visar sig att grannen redan ringt. De är redan på väg. Jag är så rädd... 

Tänker han bryta sig in? Krossa glaset i dörren? Han bankar, sparkar och rycker i handtaget samtidigt som han skriker att han ska döda oss och att jag måste öppna. 

Ringer min man... Inget svar. 

Gråter...maxpuls... Sover barnen? 

Efter att han hållit på i 30 min kommer polisen.  De ber honom gå hem.... 

Lovar att finnas kvar i vår by ett tag innan de åker sina 5 mil tillbaka. Jag vågar inte sova, minsta lilla ljud får mig att hoppa till.. - är han tillbaka?? Kramar barnen.. 

Det blev en sömnlös natt... 

Men i natt så har en kompis som är polis i tjänst lovat att åka förbi här regelbundet. Plus att jag vet att han jobbar, och jag har hans nummer. Dessutom är vi hundvakt, så jag hoppas och tror att jag skall kunna våga sova i natt.  Även om mannen jobbar... 

Om inte annat så somnar jag väl av utmattning. 

1 kommentar:

  1. Men fy va hemskt!!! Tog inte polisen in mannen?? Se till att dörrarna är låsta , skönt att Jimmy finns!! !kram till dig

    SvaraRadera