tisdag 16 augusti 2011

Världen får en att öppna ögonen.

Sitter och klickar mig fram på nyheterna, det är bara hemskheter. Allt från idioter som tejpar sprängladdningar på platser där barn befinner sig till det fruktansvärda som hände i Norge. Man blir riktigt deppig. Men man får återigen en tankeställare över hur bra man har det.Visst har jag bekymmer ibland, visst grubblar jag och mår dåligt över saker jag inte kan göra något åt. Men jag har försökt att lära mig att fokusera på det fantastiska jag har och inte lägga energi på sådant jag inte kan påverka. Nej mina bekymmer är i det stora hela rätt små och jag är lyckligt lottad.

1 kommentar:

  1. Du har faktiskt blivit jätteduktig på att skita i sånt (läs: såna) som bara suger energi! Jag blir stolt! Även om du fortfarande har lite hjärta kvar och bryr dig om och vill hjälpa. Inte som mig -flinthjärta!

    SvaraRadera