måndag 4 juli 2011

Nelly 7 år


Idag blir min älskade Nelly hela 7 år, kvällen innan hade hon som vanligt ångest och var nedstämd. - Mamma jag kommer att gråta ikväll! - Nej älskling det skall du inte göra, det finns inget att vara ledsen för.
Sen hon fyllde 5 så har hon gråtit en skvätt kvällen innan, hon har haft sorg i att lämna en ålder hon trivts så bra i att vara. Vi kollade tv-tablån och det skulle vara Solsidan och Segemyr på fyran, och genom att ligga och titta på det innan hon somnade så skulle hon slippa bli ledsen.
Men 19.30 gick strömmen och allt blev svart. Jag läste en bok i sommarkvällens sken och stoppade om töserna på nytt..
- Mamma får jag gråta?? - Visst får du, men jag tycker inte att du behöver det, jag är övertygad om att 7 kommer att bli en jättebra ålder. Tillslut somnade tjejerna och när strömmen kom tillbaka vid 22-tiden fick jag rusa upp för att släcka lampor och stänga av tv-apparater.. men de sov så gott och jag passade på att pussa dem lite extra i smyg. Någon gång efter midnatt kom hon in till mig och hade svårt att somna om, hon kröp ner i Roberts säng som var tom då han är i Göteborg. Sen sov alla tungt tills att klockan ringde och jag tassade ner för att göra frukostbrickan hon beställt. Omelett, yoghurt och juice.... En liten stund kom Mormor och gammelmormor för att förstärka uppvaktningsskaran. Nova vaknade hon med och så var vi ett helt gäng som sjöng och fyllde hela dubbelsängen med paket. Underbara unge.... vilken lycka!!! Och vilken lycka för oss som har dig!

Ikväll kommer släkten med ännu mer paket och gratulationer, och har vi tur så hittar Robert hem från Göteborg och hinner vara mer på kalaset han med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar