onsdag 7 juli 2010

husmorstips


Efter att jag som jag skrev innan känner mig så otroligt uppsvälld så har jag googlat på saken. Det visade sig att 7 av 10 kvinnor lider av uppsvälld ballongmage. Ibland, som nu så ser det ut som om jag vore i 5:e månaden och inga kläder passar. Tycker att det är så jobbigt!!! Det jag fick fram på nätet så kan det bero på allt från stress, laktosintolerant och för mycket kaffe och socker, men även att det bildas luftbubblor i magen. Det finns säkert mängder av tabletter på hälsokosten för detta men jag föll för ett husmorstips i Anna Skipper anda. Kumminfrön!! Dessa skall man tydligen tugga en nypa, tesked eller så mycket man pallar för att bubblorna skall släppa. Sprang upp på affären och köpte mig en påse, tog en rejäl näve, kastade in i munnen och började tugga, Det var fruktansvärt äckligt!!! Tur att jag gick på stan, annars hade jag nog spottat direkt! Men det är värt att prova, skall ta en mindre dos nästa gång och ha vatten redo....

3 kommentarer:

  1. Fårt vi hoppas att det hjälper :)
    Håkan

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha Jenny!!! Ja försök med vatten och mindre mängd nästa gång......om du nu måste äta just kumminfrön!!!!!Kram o pussa mina älskade små prinsessor från farmor!

    SvaraRadera
  3. Ta mig tusan jag tror att det funkade, kände redan efter en timma att magen var alls inte lika svälld. Igårkväll så mortlade jag några frön så jag skulle slippa tugga. Det gick mycket lättare.

    SvaraRadera