måndag 30 juli 2012

blod eller vatten

Jag tror inte att det spelar någon roll om det handlar om blod eller vatten. Den senaste tiden har jag helt enkelt insett att vi resonerar olika. Har människor i min närhet som skiter fullständigt i sina blodsband. I sina syskon.. i sina barn. Sen har jag tyvärr även upptäckt människor i min närhet som skiter i sina "Nära och kära" när det kommer riktiga blodsband. Jag har under en lång tid grubblat och mått dåligt över detta men ju mer jag funderar ju mer inser jag att jag skall sluta grubbla, sluta bry mig....

Jag tänker bry mig om de som jag älskar och de som är bra för mig och inte lägga någon energi på resten. De har gjort sitt val och det finns inte ett skit jag kan göra åt det

1 kommentar:

  1. Så rätt Jenny!!!! Vi ska bry oss i de som är viktiga för oss...och som bryr sig i oss!!! Kram

    SvaraRadera