måndag 20 september 2010

(samvetsk)VAL 2010

Idag skäms jag för att vara svensk, att majoriteten har röstat av ren egoism. På en regering där deras främsta argument till att få en röst är att vi som redan har arbete och tjänar bra skall få ännu mer i plånboken. En regering som lever för stunden, att vi skall ha råd att köpa dyra bilar och åka jorden runt, vem bryr sig hur miljön ser ut nästkommande generationer, så länge jag inte behöver betala en krona till på bensin. Att så många har röstat in ett parti som anser att människor som lever i krigsdrabbade länder, under mordhot och terror inte skall vara välkomna för att det förstör vår välfärd. Hoppas att ni sover gott efter att ni lyxar till med fredagsmys och vet att det finns människor i sverige som tvingas söka arbete totalt oförmögna att arbeta, och barn som tvingas leva i krig för att nu även Sverige vill stänga dörrarna. Jag klarar mig gott, jag och min familj har ett arbete att gå till, vi är friska, tjänar bra.. dessutom så har jag ett rent samvete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar